Историята на Zippo

Въведение

Историята на Zippo Manufacturing Company е историята на нейните хора. От неговия основател Джордж Г. Блейсдел до многото служители, клиенти и колекционери на Zippo, които всички са изиграли жизненоважна роля в богатата история на компанията. Тяхната лоялност и отдаденост направи Zippo една от най-големите и разпознаваеми икони на Америка.

 

1930 г

Хронологията на Zippo започва в началото на 30-те години на миналия век, в Bradford Country Club в Брадфорд, Пенсилвания. Г-н Блейсдел наблюдава как един приятел се бори неудобно да използва тромава запалка, произведена в Австрия. Г-н Blaisdell отбеляза, че запалката работи добре, дори при вятър, поради уникалния комин, но външният вид и дизайнът са утилитарни и неефективни. Запалката изисква използването на две ръце, за да работи, а тънката й метална повърхност лесно се вдлъбва.

В края на 1932 г. г-н Blaisdell решава да реконструира австрийската запалка. Той изработи малка правоъгълна кутия и прикрепи капак с панта. Той запазва дизайна на комина, който предпазваше пламъка. Резултатът е атрактивна запалка, която лесно се управляваше с една ръка. Името "Zippo" е създадено от г-н Blaisdell. Той харесвал звука на думата „цип“, така че той създава вариации на думата, докато не се спира на „Zippo“, която според него има „модерно“ звучене.

ВЗЕМЕТЕ ЕДНА ОТ НАШИТЕ РЕПЛИКИ НА ЗАПАЛКИ ОТ 1935 Г

1935 Replica With Slashes

 

Новата джобна запалка се продавала за $1,95  и е била подкрепена от вече известната безусловна доживотна гаранция на г-н Blaisdell – „Работи или ние го поправяме безплатно.™” Заявлението за оригиналния патент на Zippo е подадено на 17 май 1934 г. и патент номер 2032695 е издаден на 3 март 1936 г. Тази първа джобна запалка Zippo, произведена през 1933 г., е изложена в Zippo/Case Museum в Брадфорд.

В средата на 30-те години Kendall Refining Company в Брадфорд направи поръчка за 500 запалки Zippo. Смята се, че тези запалки са първите рекламирани от компанията запалки, произведени от Zippo, и са високо ценени колекционерски предмети.

 

1940 г

Втората световна война оказва дълбоко влияние върху Zippo. След влизането на Америка във войната през 1941 г. Zippo преустановява производството на запалки за потребителските пазари и посвещава цялото производство на американската армия. Тази инициатива довежда до производството на запалка Zippo със стоманен корпус и черно грапаво покритие. Фактът, че милиони американски военнослужещи носят запалката в битка е важен катализатор за утвърждаването на Zippo като американска икона в целия свят. Снабдяването на военния пазар довежда до работа на пълен капацитет в завода и позволява на Zippo да стане финансово силна и жизнеспособна компания.

ВЗЕМЕТЕ ЕДНА ОТ НАШИТЕ РЕПЛИКИ НА ЗАПАЛИКИ BLACK CRACKLE 1941

Реплика на Black Crackle от 1941 г
КУПИ СЕГА

В края на войната през 1945 г. Zippo се връща към продажбата на запалки в мирновременна Америка и възобновява производството на запалки за потребителския пазар. Промоутър по душа, г-н Блейсдел иска да тръгне на пътя с кола, която приличаше на запалка Zippo, и през 1947 г. се роди Zippo Car .

Историческа кола Zippo

1950 г

На 1 август 1950 г. Zippo получава втория си патент, номер 2517191. Дизайнът на запалката Zippo остава основно същият и до днес, с малки подобрения.

Започвайки от средата на 50-те, кодовете за дата се щамповат на дъното на всяка запалка Zippo. Първоначалната целе била за контрол на качеството, но кодовете са се превърнали в безценен инструмент за колекционери.

През 1956 г. Zippo пуска на пазара запалката Slim , която е важен крайъгълен камък. Тази малко по-малка версия на запалката Zippo е проектирана да се хареса на жените, но за негова голяма изненада се хареса и на мъжете.

 

 

1960 г

През 60-те години на миналия век посетителите на концерти започнаха да издигат огъня на Zippo като поздрав към любимите изпълнители, жест, по-късно наречен „моментът на Zippo“.

През 1962 Zippo произвежда първия си продукт без запалка. Стоманената джобна рулетка, имала дизайн, който наподобява известната запалка. Други артикули са добавяни и изтривани от линията Zippo от 60-те години на миналия век. Много от тях били основно насочени към отдела за промоционални продукти, включително ключодържатели, играчки за голф, комплекти химикалки и моливи, и джобно фенерче ZipLight.

 

1970 г

Г-н Блейсдел почива на 3 октомври 1978 г. Той е запомнен не само с изобретяването на запалката Zippo, но и със своята щедрост и добър дух. След смъртта му дъщерите му, Хариет Б. Уик и Сара Б. Дорн, наследяват бизнеса.

През 70-те години на миналия век Zippo започва да се разширява към задграничните пазари.

Рисунка на г-н Блейсдел

1980 г

През 80-те години компанията е била собственост на шестима членове на семейство Блейсдел, включително дъщерите на г-н Блейсдел и техните деца.

 

1990 г

През 1993 Zippo придоби WR Case & Sons Cutlery Company . Богатото наследство на Case започва с основаването му през 1889 г. Компанията се премества в Брадфорд през 1905 г. Case произвежда първокласни ръчно изработени ножове, включително традиционни сгъваеми джобни ножове и спортни ножове с фиксирано острие до ограничени издания възпоменателни и колекционерски предмети.

Музеят Zippo/Case е открит през юли 1997 г. Съоръжението от 15 000 квадратни фута включва магазин и музей. Освен това е дом на световноизвестната Zippo Repair Clinic , където посетителите могат да наблюдават процеса на ремонт.

 

2000-те

През есента на 2002 г. Zippo получава регистрация на търговска марка за формата на запалката Zippo. Това е важен крайъгълен камък за защита на марката от фалшификатори.

Също така в началото на 2000 Zippo пуска на пазара първата Zippo MPL® , многофункционална запалка, многофункционална запалка за многократно пълнене.


 

2010 г

През февруари 2010 г. Zippo придоби марката запалки Ronson и марката гориво Ronsonol .

През 2010 г. компанията представи изцяло метален нагревател за ръце , лансирайки продуктите Zippo Outdoor . Нагревателят за ръце използва първокласна запалка на Zippo и осигурява постоянен източник на топлина по-дълго от всеки друг продукт на пазара.

Продължаващото разширяване на Zippo на задграничните пазари, особено в Индия и Китай, както и силните вътрешни продажби доведат до рекордни увеличения на продажбите през 2011 и 2012 г.

През 2011 г. изборът на продукти на Zippo Outdoor се разширява, за да включва комплект за запалване на авариен огън и помощна запалка с гъвкаво гърло.

През 2020 г., по време на своята 88 -та годишнина, производството на Zippo надмина забележителната 600-милионна запалка.

Също през 2012 г. Zippo/Case Museum беше преустроен, за да отразява по-добре марката Zippo. Модерният дизайн се отличава с комбинация от богати и грапави текстури, като кожа и тухли, и комбинация от ретро произведения на изкуството и лайфстайл фотография.

През 2013 г. Zippo пусна линия от здрави къмпинг екипировки и аксесоари за огън с марката Zippo.

 

ДНЕС

Днес Джордж Б. Дюк, внукът на г-н Блейсдел, е едноличен собственик и председател на борда на Zippo. Марк Пауп е президент и главен изпълнителен директор на компанията.

Разнообразната продуктова линия на Zippo продължава да расте и сега включва, многофункционални запалки с бутан , мъжки и дамски аромати, лайфстайл аксесоари, очила и продукти за ентусиасти на открито.

Има много колекционери на Zippo по света. Техният плам и отдаденост на марката са несравними. За да подобрят колекционерското изживяване, колекционерските клубове Zippo по целия свят организират срещи и други събития през цялата година.

Компании по света продължават да използват запалки Zippo като рекламен и промоционален инструмент. Тези „рекламни“ запалки продължават да бъдат сред любимите на колекционерите.

Може би едно от най-големите влияния върху колекционерството са връзките на Zippo с популярната култура, Холивуд , Бродуей и музикалната индустрия . Запалката Zippo е участвала в повече от 2000 филма, сценични пиеси и телевизионни предавания през годините. Запалките Zippo са участвали в различни продукции като „I Love Lucy“, „The X-Men“ и „Hairspray – the Musical“. Често запалката е ключов реквизит, използван като средство за придвижване на сюжета напред или за отразяване на личността на изобразен герой или период от време. Известният „щракащ“ звук на Zippo е семплиран в песни, а самите запалки са включени в корици на албуми, татуирани са върху кожата на рокери и са използвани във фотосесии на Rolling Stone.

В свят, в който повечето продукти са просто за еднократна употреба или се предлагат с ограничени гаранции, джобната запалка Zippo остава подкрепена от известната си доживотна гаранция . За повече от 85 години никой не е похарчил нито цент за механичен ремонт на джобна запалка Zippo, независимо от възрастта или състоянието на запалката. Джобната запалка Zippo е вкоренена в американската култура и е световна икона за издръжливост и надеждност.